niedziela, 22 lutego 2015

Oscary 2015 - RELACJA NA ŻYWO


Rok temu na blogu odbyła się relacja na żywo z oscarowej gali (możecie tutaj ją przeczytać), dlatego też nie wybaczyłbym sobie, gdyby dzisiejszej nocy nie było powtórki z rozrywki. A będzie co oglądać i zarywać nockę, by w poniedziałek funkcjonować niczym zombie.


6:11 - wszystkim czytającym dziękuję za trwanie na blogu przez całą zabawę. Było bardzo fajnie, gala minęła szybciutko. Do zobaczenia za rok!
P.S. - nie umiem w zdjęcia. W te ładne i normalne



6:09 - od razu poniedziałek będzie lepszy z wiedzą, że Boyhood przegrał. Ten film jest dobry, ale hejtuję od kilku miesięcy wywyższanie go do miana najlepszego - bo na to w ogóle nie zasługuje

6:05 - BÓG ISTNIEJE! BIRDMAN najlepszym filmem! Nie Boyhood! Jak cudownie, jak pięknie!

6:04 - Sean Penn - mój boże, jaki staruszek. Kiedy to zleciało?

6:00 - Juliusz Cezar otrzymał 23 ciosy sztyletem w Idy Marcowe. Nie zliczę, ile razy odpowiedzialni za Oscary, Emmys i Złote Globy wbili mi nóż w serce. Ale dziś mają jeszcze jedną okazję przy Boyhoodzie

5:57 - Julianne Moore. Well, fuck me...

5:55 - Matthew Mcconaughey na scenie, więc zaraz nagroda dla najlepszej aktorki

5:52 - najlepszym aktorem Redmayne - no to zaczyna się moment, w którym moje serce i duszę wrażliwą akademia traktuje z buta :/

5:48 - no to zostały nam 3 kategorie. Najlepszy film (oby nie Boyhood), najlepszy aktor (oby nie Redmayne) i najlepsza aktorka (oby nie Moore)

5:43 - Aaaaa! Alejandro Gonzalez Inarritu Jose Maria Lopez Di Stefanio (#suchar) najlepszym reżyserem za Birdmana! Moc!

5:42 - najlepsza reżyseria, więc pewnie Boyhood. Ziew

5:36 - najlepszy scenariusz adaptowany dla The Imitation Game? To jakiś żart

5:31 - Birdman z nagrodą za najlepszy scenariusz oryginalny. Myślałem, że GBH zgarnie. Chlip.

5:25 - serce dobrze podyktowało




5:23 - Oscara za najlepszą muzykę oryginalną zgarnia Grand Budapest Hotel! Ależ cudnie! WSPANIALE! <3

5:17 - na scenie Lady Gaga i muszę przyznać, że wygląda ślicznie. Zero kontrowersji, przesadnych strojów. Piękna kreacja no i cudowny głos. Mega pozytywne zaskoczenie

5:12 - jeszcze chwila, jeszcze kilkadziesiąt minut i będziemy się żegnać. Koniec zbliża się wielkimi krokami. Ale póki co, to czekają na nas jeszcze najważniejsze nagrody. I największe wkurwienia (tak, mówię tu o Boyhood)

5:07 - "Glory" z Selmy najlepszym utworem. Tutaj możecie posłuchać:



5:05  - rok temu bolał mnie widok naciągniętego Johna Travolty. Nic się nie zmieniło przez 12 miesięcy

5:02 - podobno studio w Canal+ bije wszelkie rekordy żenady i beznadziejności. Dlatego, pamiętajcie dzieci, jeśli stream, to tylko bezpośredni z transmisji

4:58 - im dalej w las, tym bliższy jestem stwierdzeniu, że jednak aż tak kolorowo z NPH nie jest. Bez żenady, ale czasem można zrobić 'zieeeeeew'
A na scenie wykonują "Glory" z Selmy, czyli oscarowego pewniaka do najlepszego utworu

4:55 - podoba mi się, że w ramach podkładów muzycznych używają utworów lub ścieżek dźwiękowych, które w poprzednich latach zdobyły Oscara - np. Moon River, Falling Slowly czy dźwięki z Listy Schindlera

4:51 - Citizen - kurwa jego mać - four 

4:50 - o, nominacje za najlepszy dokument. Niech będzie Szukając Vivian Maier, błagam!

4:44 - Whiplash z Oscarem za montaż. Do przewidzenia, zasłużenie.

4:43 - Cumberbatch na scenie. Mógłbym go słuchać godzinami. A zaraz nagroda za montaż.

4:38 - jeśli ktoś by pytał - w Warszawie się nie szczypiemy, toteż catering mam z hotelu Bristol


4:32 - najbardziej wzruszający moment podczas całej gali. In memoriam. Boję się obrazków z Robinem Williamsem.

4:26 - trochę się pospieszyłem, pisząc niecałą godzinę temu, że skończyły się polskie nominacje. Zapomniałem o Idzie w zdjęciach. No ale teraz polscy obserwatorzy mogą iść spać. Już pozwalam.

4:25 - najlepsze zdjęcia dla Birdmana! Pięknie.

4:22 - najlepsza scenografia dla Grand Budapest Hotel - kolejny Oscar, fajnie : )

4:15 - sam sobie odpowiedziałem na pytanie. Taki ze mnie śmieszek. Żmijewski i Torbicka byliby ze mnie dumni

4:11 - najlepszy film animowany dla Big Hero 6. Ale czemu nie smoki?

4:09 - "nie wypowiem się, bo się nie znam" - ale nie przeszkodziło mi to stwierdzić kilka godzin temu, że zdobędzie Oscara  - #blogowyJanusz

4:08 - Uczta z nagrodą za najlepszy krótkometrażowy film animowany. Nie wypowiem się, bo się nie znam. Poczekam na 35 mln ekspertów w tym kraju

4:04 - Interstellar z Oscarem za efekty specjalne. Pierwsza i ostatnia nagroda dla tego filmu

4:00 - Robert Duvall wygląda, jakby w każdej chwili miał się przekręcić na tamten świat

3:59 - 
taką ładną planszę mam podczas reklam <3


3:54 - najlepsza aktorka drugoplanowa - Patricia Arquette. Znów bez niespodzianki, acz nagroda zasłużona. Pytanie czy dzięki swojej roli, czy dzięki słabej konkurencji w tym roku #dyskusyjne

3:49 - a montaż dźwięku dla Snajpera. Niespodzianka, obstawiałem Interstellara

3:47 - Whiplash z nagrodą za najlepszy dźwięk. Bez niespodzianki

3:46 - krótka wzmianka o tych, którzy zgarnęli techniczne nagrody. oni muszą się czuć, jak ci, których na wf-ie wybierano jako ostatnich

3:43 - Neil Patrick Harris praktycznie w negliżu na scenie. Laski szaleją. Duża część facetów zapewne też.

3:38 - przed chwilą wykonano na scenie utwór I'm not gonna miss you. Ja trzymam kciuki za Lost Stars.

3:32 - ci, którzy oglądali Oscary tylko dla polskich nominacji, mogą już iść spać. Zostają fani

3:30 - krótki dokument, dwie polskie nominacje - ani nie Joanna, ani nie Nasza klątwa, a... Crisis Hotline: Veterans Press 1

3:28 - najlepszy krótkometrażowy film aktorski dla filmu "Rozmowa"

3:19 - 


3:17 - Neil Patrick Harris prowadzi tę galę na luzie i z uśmiechem. Idealny człowiek do tej roboty

3:13 - nie Lewiatan, nie Mandarynki, tylko Ida. No tego się nie spodziewałem, mimo że film był w top dwójce kandydatów do nagrody. To się jutro w Polsce będzie działo. Przemowa Pawlikowskiego świetna!

3:11 - już nieanglojęzyczny film! nagroda wędruje do Idy!!!! Ależ numer!

3:08 - jestem wzruszony, że mój stream na czas reklam puszcza oscarową planszę i delikatną muzyczkę w tle i oszczędza mi reklamowego badziewia, które potrafi być czasem gorsze niż nasze w Polsce

3:05 - <3


3:02 - muzyka z GBH genialnie nadaje się na muzyczny podkład na gali

3:01 - najlepsza charakteryzacja i fryzury leci do... Grand Budapest Hotel! 3/3

2:59 - dwie nagrody, dwa trafienia. Szaleję. Powinienem puścić totka.

2:58 - trafione! Kostiumy dla Grand Budapest Hotel

2:56 - jeżeli krążąca po sieci rozpiska się zgadza, to zaraz będzie nagroda za najlepsze kostiumy, a więc pierwsza polska nominacja - Anna Biedrzycka Sheppard za Czarownicę. Chociaż ja i tak obstawiam Grand Budapest Hotel.

2:48 - Liam Neeson, prezentujący 2 pierwsze filmy nominowane do głównej nagrody, wchodzi na scenę przy dźwiękach z Listy Schindlera.

2:44 - bardzo ciepłe przemówienie Simmonsa

2:42 - Pierwsza statuetka za nami! Najlepszy aktor drugoplanowy - J.K. Simmons za rolę w Whiplash! Poprawne obstawienie. Nie było tu miejsca na wątpliwości.

2:37 - świetny numer otwierający. Jestem pod wrażeniem

2:35 - jest i Jack Black. No lepiej być nie mogło!

2:32 - jest Neil Patrick Harris i numer muzyczny!

2:30 - Zaczynamy! 

2:25 - jeszcze 5 minut i magia się zacznie

2:12 - komentatorki z E! zachowują się jak laski z Seksu w wielkim mieście. Pocieszny widok. Nie mogę się jednak zdecydować, która z nich to Samantha

2:01 - ciekawe, czy na Balu Gubernatora popijawa jest taka sama jak na Blogowigilii, albo imprezie podczas SeeBloggers

1:57 - już się znudziłem rozmowami o sukienkach itd. Łamię się, by włączyć polską telewizję = muszę mieć kryzys.

1:30 - już tylko godzina! <3

1:12 - Niestety, bez smokingu. #skandal

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Piotr Mateńko (@meskieoko)
1:02 - podziwiam tych ludzi za to, że mogą przez kilka godzin rozmawiać o modzie i pytać się każdego o projektantów, kroje itp.



0:43 - na czerwonym dywanie Dakota Johnson z 50 twarzy Greya. Czerwona sukienka i mała torebka. Zdecydowanie za mała, by zmieścić w niej pejcz i inne akcesoria.

0:26 - 
0:09 - taka noc zobowiązuje - nie można pić z byle jakiego kubka:




23:52 - pozdrowienia dla gości z Filmwebu. Mam nadzieję, że wszyscy wytrzymamy do 6 rano. Damy radę, prawda?

23:46 - możliwe, że będzie telekonferencja z poznańską ekipą z zeszłorocznej relacji. Poznańska ekipa jeszcze o tym nie wie. Ale to test dla niej na to, czy czytają to, co tutaj się dzieje.

23:00 - dla przypomnienia: odebranie honorowego Oscara przez Andrzeja Wajdę w 2000 roku



22:12 - Ponoć nie wolno jeść po 20. Ale nikt nie mówił o jedzeniu po 22. Dlatego też, aby tego hamerykańskiego klimatu nabrać - czas na burgery. Trzeba mieć siły, by trwać do szóstej rano. (Poza tym, spójrzcie - imieniny godziny, how sweet). 

21:21 - tegoroczna relacja różni się co najmniej trzema aspektami od tej z 2014 - najmniej istotny: rok temu był Poznań, dziś Warszawa. Trochę bardziej istotny: w 2014 miałem przyjemność oglądać i relacjonować galę z dwójką przyjaciół, a dziś jestem sam. Najistotniejszy: rok temu była wódka, dziś na trzeźwo.

21:00 - I dobry wieczór się z Wami! Rok temu początek relacji też zaczął się o tej godzinie (no, może 6 minut później). Jeszcze sporo czasu do gali (5,5 godziny), więc nie trzeba szaleńczo wciskać F5 - wpisy będą się pojawiały tutaj regularnie, ale nie co 5 minut. Dopiero im bliżej 2:30, tym częściej będzie się tu coś działo. 

A przed nami fantastyczna noc, podczas której roztoczy się magia dla tych uwielbiających filmowe show w amerykańskim wydaniu. To już bodajże moja dziewiąta z rzędu noc oscarowa. A pierwsza z nich była kilkanaście lat temu: 

Post użytkownika Męskim okiem.





Tegoroczna edycja to mnóstwo świetnych filmów i kreacji aktorskich. Osobiście sądzę, że poziom dzisiejszego rozdania stoi o półkę wyżej niż zeszłoroczny. Jednakże, najpewniej nie będzie można liczyć na wiele niespodzianek. Praktycznie w każdej kategorii znajdują się  żelaźni faworyci do zdobycia statuetki.

Osobiście liczę, że potencjalny brak nagród dla ukochanych przeze mnie filmów i ról aktorskich (o czym na dole w nominacjach) zrekompensuje mi osoba prowadząca galę. W tym roku w roli gospodarza wystąpi Neil Patrick Harris, który jest wręcz predysponowany do genialnego zarządzania wszelkimi akademiami. Ci, którzy mieli okazję widzieć go jak prowadził Tony Awards czy Emmys, mogą to potwierdzić.




Czy gala rozpocznie się numerem muzycznym, czy też monologiem? A może jednym i drugim? Ile będzie wpadek i niezamierzonych żartów? Kto pokusi się o mały skandal, o którym, następnego dnia, kolorowa prasa i portale internetowe będą mogły się rozpisywać w nieskończoność.

Tegoroczne rozdanie ciekawe jest również z innego powodu. Mamy silny, polski akcent aż w czterech kategoriach. O miano najlepszego filmu nieanglojęzycznego walczy Ida, która również staje w szranki w kategorii „najlepsze zdjęcia”. Silnie mamy obsadzone krótkometrażowe dokumenty, gdzie o statuetkę powalczą aż dwie nasze produkcje – Joanna i Nasza klątwa. A jakby tego wszystkiego było mało, to o najlepsze kostiumy, wspólnie z Jane Clive, będzie się bić Polka – Anna Biedrzycka Sheppard. Za swoją pracę przy filmie „Czarownica” otrzymała już trzecią w swojej karierze nominację (wcześniejsze dwie w 2003 roku za Pianistę i w 1994 za Listę Schindlera).

A teraz, jak przy większych rozdaniach filmowych, pora zabawić się we wróżbitę. Wróżenie na dwa sposoby: racjonalne i dyktowane sercem. 

Najlepszy film – Boyhood
wg mnie: Grand Budapest Hotel, ewentualnie Birdman

Najlepszy aktor pierwszoplanowy – Eddie Redmayne (Teoria wszystkiego)
wg mnie: Steve Carrel (Foxcatcher), potem Michael Keaton (Birdman)

Najlepsza aktorka pierwszoplanowa – Julianne Moore (Still Alice)
wg mnie: zdecydowanie powinna być Rosamund Pike (Gone Girl)

Najlepszy aktor drugoplanowy: J.K. Simmons  (Whiplash)
wg mnie: J.K. Simmons, ew. Edwart Norton (Birdman)

Najlepsza aktorka drugoplanowa: Patricia Arquette (Boyhood)
wg mnie: Patricia Arquette

Najlepszy reżyser: Richard Linklater (Boyhood)
wg mnie: Alejandro Gonzales Inarritu (Birdman) lub Wes Anderson (Grand Budapest Hotel)

Najlepszy scenariusz oryginalny: Grand Budapest Hotel
wg mnie: Grand Budapest Hotel, potem Birdman

Najlepszy scenariusz adaptowany: Teoria wszystkiego
wg  mnie: Whiplash, ale i tak skandalem jest to, że nie ma wśród nominowanych Gone Girl

Najlepszy film nieanglojęzyczny: Lewiatan
wg mnie: Mandarynki

Najlepsza charakteryzacja i fryzury: Grand Budapest Hotel
wg mnie: Grand Budapest Hotel

Najlepsza muzyka oryginalna: Teoria wszystkiego
wg mnie: Grand Budapest Hotel

Najlepsza piosenka: „Glory” z filmu Selma
wg mnie: „Lost Stars” z Zacznijmy od nowa

Najlepsza scenografia: Grand Budapest Hotel
wg mnie: Grand Budapest Hotel

Najlepsze efekty specjalne: Interstellar
wg mnie: Interstellar

Najlepsze kostiumy: Grand Budapest Hotel
wg mnie: Grand Budapest Hotel

Najlepsze zdjęcia: Birdman
wg mnie: Birdman

Najlepszy długometrażowy film animowany: Jak wytresować smoka 2
wg mnie: Jak wytresować smoka 2

Najlepszy dźwięk: Whiplash
wg mnie: Whiplash

Najlepszy krótkometrażowy film aktorski: Rozmowa
wg mnie: nie mam typów

Najlepszy krótkometrażowy film animowany: Uczta
wg mnie: Uczta

Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny: Nasza klątwa
wg mnie: Nasza klątwa

Najlepszy montaż: Whiplash
wg mnie: Whiplash

Najlepszy montaż dźwięku: Interstellar
wg mnie: Interstellar

Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny: Citizenfour

wg mnie: Szukając Vivian Maier

Jeśli kierować się głosem rozsądku, to o poniedziałkowym poranku lista Oscarów powinna tak wyglądać:

4 - Grand Budapest Hotel
3 - Whiplash, Teoria wszystkiego, Boyhood
2 - Interstellar
1 - Birdman, Nasza klątwa, Lewiatan, Jak wytresować smoka 2, Still Alice, Selma, Rozmowa, Uczta, Citizenfour

A jeśli głosem serca: 

6 - Grand Budapest Hotel
4 - Whiplash
2 - Birdman, Interstellar
1 - Foxcatcher, Gone Girl, Boyhood, Nasza klątwa, Mandarynki, Zacznijmy od nowa, Jak wytresować smoka 2, Uczta, Szukając Vivian Maier


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz