wtorek, 29 lipca 2014

Lubię, kiedy kobieta...

Kadr z serialu "Mad Men"



Lubimy brunetki, blondynki, rude, wysokie, niskie. Takie, które są szczupłe, albo takie, które mają miseczkę C lub D. Gonimy za ideałami, za typami, które nas interesują, z którymi dobrze byśmy się czuli. Szukamy kobiet pod kątem charakteru, urody, wykształcenia. Masa zależności i zmiennych. Do tej puli dorzucę swoje trzy grosze i powiem o kilku rzeczach, które w kobietach lubię. 



Papieros - lubię, kiedy kobieta pali. Nie nałogowo, nie jak smok, nie jak zakład ciepłowniczy w sezonie zimowym. Od czasu do czasu, z kilka papierosów dziennie. Lubię kobietę z nim - jej widok. To, jak bierze między swoje usta filtr Marlboro i delikatnie zaciąga się dymem, by po chwili wypuścić go w powietrze. Podoba mi się obserwowanie jej palców, które z gracją pianisty stukają o gilzę, a popiół delikatnie spada w dół. Papieros przy winie, papieros po seksie - zwłaszcza tuż po, papieros przy porannej kawie. Kobiety z nim wydają mi się atrakcyjniejsze, bardziej pociągające. 

Wulgaryzmy. Nie są dla mnie atrakcyjne te kobiety, które w ogóle nie przeklinają. Żeby nie było - też nie idźmy w skrajność i nie wyobrażajmy sobie osoby, która klnie jak szewc, a zamiast przecinków wstawia słowa obelżywe. Nie jest sztuką wyrzucać z siebie przekleństwa z prędkością karabinu maszynowego. Prawdziwą umiejętnością jest tak użyć danego 'niegodziwego' słowa, by wspaniale w swym brzmieniu wzmocniło przekaz - podkreśliło humor, pogrubiło ironię, wydłużyło refleksję. Często jedna kurwa potrafi zabić z mocą dzwonu kościelnego w bardziej wyśmienity sposób niż wymuskana, ogładzona polszczyzna.

Ironia. Jestem ironicznym gadem, który lubuje się w zabawie słowem, przekomarzaniu, komentowaniu nie w sposób dosłowny otaczającego mnie świata. A skoro tak, to idealnym narzędziem jest dla mnie ironia, którą uwielbiam się posługiwać. I rad jestem, gdy w moim otoczeniu znajduje się kobieta, będąca moim odpowiednikiem w ironicznej krainie. Bo posługiwanie się nią, według mnie, świadczy o intelekcie i wyższym poziomie humoru.

Poczucie kobiecości. Dwa posty wcześniej wyjaśniałem, jak widzę kobiecość w moich oczach. I o taką kobiecość mi chodzi - w pełnej palecie barw, stylów i stanów emocjonalnych. Od tych niedbałych koków na głowie, przez szorty i trampki po sukienkę i koronkową bieliznę. Kobiecość jest czymś, co napędza wiele mechanizmów między mężczyzną, a płcią przeciwną i jeśli kobieta ma poczucie tejże kobiecości, to jestem zachwycony. Jeśli potrafi ona odnaleźć ją nawet w najmniej korzystnych dla siebie okolicznościach, umie posłużyć się nią jako tarczą i czerpać z niej przyjemność, to jest dla mnie oczywistym, że taka osoba automatycznie znajduje się w kręgu mojego zainteresowania. 

Mógłbym zapewne pisać bez końca o tym, co mi się jeszcze w kobietach podoba, ale nie starczyłoby mi czasu, by o wszystkim opowiedzieć. Cztery aspekty, o których wspomniałem, były tymi, które jako pierwsze przyszły mi do głowy, wręcz intuicyjnie po powtórzeniu w myślach 'lubię, kiedy kobieta...'. 

10 komentarzy:

  1. Znalałeś taką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnóstwo takich jest. : )

      Usuń
    2. Coś Ty! Ze świecą szukać...

      Usuń
  2. Lubisz też, gdy kobieta śmierdzi i nie dba o zdrowie (=palenie).

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko ok oprócz papierosa, jak dla mnie każda kobieta z fajką w buzi jest obrzydliwa

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystko jest dla ludzi. Myślę, że autor nie podziwia tu palących kobiet, tylko osoby, kobiety, które również ulegają pokusom ale przynajmniej robią to z gracją i wysublimowaną elegancją.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz niestandardowe wymagania i to się chwali ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A przystojny jestes? :)))) bo ja to samo lubie u facetow,moze oprocz koronkowej bielizny ;)i jak mezczyzna jest pewny siebie w meski sposob co daje poczucie bezpieczenstwa nawet silnej kobiecie, zdecydowany i ulegly zarazem, kiedy wlasnie w kobiecie dostrzega te szczegoly... eh :))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Kobitka z fajką w buzi to tragedia. Smród jak z popielniczki.

    OdpowiedzUsuń